luni, 14 septembrie 2009

Prima zi de scoala

Deja a inceput scoala, asta inseamna ca a venit toamna!
Prima zi de scoala mi-a placut doar in clasa I cand eram nerabdatoare sa aflu ce se intampla la "scoala". Apoi, in fiecare an, la sfarsitul verii si dupa o vacanta lunga si frumoasa trebuia sa-mi las prietenii de joaca si sa ma pregatesc pentru noul an. Acelasi cliseu de fiecare data: lume multa, zgomot mult, oameni multi si mai mari in jurul meu, ploaie....zile de toamna! Doar in prima saptamana eram curiosi sa vedem cum arata noile manuale, le rasfoiam rapid si apoi le aranjam frumos in sertar. Pana la sfarsitul anului deja deveneau plictisitoare si stoarse de informatii. Odata cu trecerea fiecarui an am constatat ca aceasta curiozitate de a primi manuale disparea. Incepeam sa fim curiosi de noii colegi de liceu, de a arata cat mai bine la inceputul anului sau de a ne mentine simpatiile.
Reintalnirea cu colegii.....nici nu stiau ei cat de bine m-am distrat in vacanta! Oare unde dispareau toate clipele frumoase de vacanta, ramaneau in urma noastra si se transformau in amintiri. Usor, usor incepeam sa ne acomodam din nou unii cu altii.
La fiecare inceput de toamna incepeam goana nebuna dupa castane, oare cine aduna mai multe?! In fiecare an ne schimbam colectia de castane din cutia pe care o pastram ferita de ochii mamei care nu intelegea pe deplin aceasta pasiune ce ne revenea mereu toamna. Cred ca doar batranii castani de pe strada noastra ne asteptau cu drag sa incepem scoala.
Anii au trecut insa melancolia toamnei a ramas. Nu mai am uniforma, nu mai am codite, nu mai am buchete de flori pentru diriginti, nu mai am ghiozdan.......toate s-au transformat in costum, coafura aranjata si geanta in trend. Mai am cate un buchet de flori pe care il primesc din cand in cand. Este randul meu sa raman in amintirea altor copii, este randul meu sa le ofer un zambet si sa le urez bun venit chiar daca melancolia toamnei ma incearca si acum!
Si acum sa spun: bun venit scoala sau ramas bun vacanta!?!?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu